Word met het STAP-budget in
8 weken opgeleid tot
Vastgoedspecialist €1000,- €0,-
Kunnen wij jou ook helpen?
Vraag een offerte aan
Kunnen wij jou ook helpen?
Vraag een offerte aan
Veelgestelde vragen en antwoorden
- Waar gaat dit precies over?
-
Om de tekorten en uitdagingen op de arbeidsmarkt aan te gaan, stelt de overheid subsidie beschikbaar voor loopbaanscholing en voor om- en bijscholing. Alle werknemers, ZZP’ers, flexwerkers en werkzoekenden (tussen de 18 en 67 jaar) kunnen hier een beroep op doen.
- Wat is het STAP-budget?
-
STAP staat voor STimulering Arbeidsmarkt Positie. Met de STAP-budget subsidie kun je 1.000 euro aanvragen voor een opleiding. Je kunt deze subsidie gebruiken om jezelf verder te ontwikkelen en je positie op de arbeidsmarkt te versterken. Je kunt per kalenderjaar maximaal één STAP-opleiding doen waarvoor je maximaal 1.000 euro STAP-budget subsidie toegekend kunt krijgen.
In 2023 is er voor de subsidieregeling STAP-budget 160 miljoen euro beschikbaar. Het volgende aanvraagtijdsvak start maandag 3 juli 2023 10.00 uur. Wees er op tijd bij! Want op = op.
- Hoe kan ik dit aanvragen?
-
Door je bij ons aan te melden. Als jij je hebt aangemeld dan krijg je van ons een STAP aanmeldingsbewijs. Met dit aanmeldingsbewijs kun jij op de eerstvolgende STAP-dag op 3 juli jouw aanmelding definitief maken. Hieronder leggen wij uit hoe je dat doet.
- Wat moet ik doen om mijn aanmelding op 3 juli definitief te maken?
-
Je vraagt het STAP-budget online aan via www.stapuwv.nl.
Voor het eerstvolgende tijdvak kan dit vanaf 3 juli 2023. Het portaal opent om 10:00 uur. In de afgelopen STAP-rondes waren de plekken in no-time vergeven. Zorg er daarom voor dat je om 09:45 al klaar zit achter je laptop of computer.
Om je aanvraag in te dienen heb je een DigiD nodig. Heb je geen DigiD? Vraag deze dan op tijd aan. Ook heb je het STAP-aanmeldingsbewijs nodig. Je ontvangt het STAP-aanmeldingsbewijs van ons nadat jij je hebt ingeschreven voor één van onze programma’s.
- Ik heb het STAP-budget aangevraagd, wat nu?
-
Nadat jij op de eerstvolgende STAP-dag (3 juli) jouw aanvraag hebt voltooid duurt het even voordat de gegevens binnen zijn bij het UWV en je een terugkoppeling krijgt met jouw definitieve toekenning van het STAP budget. Na de definitieve toekenning kun je op 3 juli starten met jouw training. Tegen die tijd krijg je van ons een mailtje met de volgende stappen en meer informatie over de onboarding van de training en de verschillende begeleidingssessies.
- Hoelang duurt het om mij aan te melden?
-
Het kost je slechts 5 minuten om jouw gegevens in te vullen.
- Hoeveel plek is er?
-
Er is maar plek voor maximaal 300 mensen, dus wees er snel bij!
- Wat als ik niet door deze ronde heen kom?
-
Dat zou erg jammer zijn! Maar wij brengen je in dit geval nergens voor in rekening. Elke 2 maanden wordt er weer nieuw budget toegevoegd, voor opnieuw 40.000 mensen. Deze aantallen worden in de toekomst mogelijk verhoogd
- Wat moet ik zelf betalen?
-
Helemaal niets! Wij zullen je nooit iets in rekening brengen
- Moet ik het STAP-budget terugbetalen als ik de training niet afgerond?
-
Nee. Wel ben jij je STAP-budget kwijt als je jouw training niet afrondt.
- Ik heb goedkeuring van het UWV, wat nu?
-
Gefeliciteerd! Binnen vier weken na elke STAP-dag start officieel de training en zal je worden uitgenodigd voor de online omgeving.
- Moet ik mijn keuze voor scholing toelichten aan mijn werkgever?
-
Nee. Je hoeft je keuze voor scholing niet toe te lichten aan je werkgever.
- Ik heb een vraag over de STAP, maar die staat er niet tussen. Wat nu?
-
Heb je een andere vraag. Kijk dan eens op de Veelgestelde Vragen pagina van het UWV. https://www.stapuwv.nl/p/faq
Staat je vraag hier ook niet tussen? Stuur dan een mailtje naar info@rindomrealestateacademy.nl en wij proberen je vraag z.s.m. te beantwoorden.
Mocht je niet kunnen wachten met jouw vraag? Boek dan een gesprek in hieronder!